دونالد ترامپ بعد از ادای سوگند رسما چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد

دونالد ترامپ بعد از ادای سوگند رسما چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا شد

در حالی قرار است دونالد ترامپ امروز سوگند ریاست جمهوری را ادا کند که از روزهای گذشته و در آستانه این مراسم فضای دو قطبی بر جامعه آمریکا حاکم شده است و اعتراضات و لشگر کسی های مخالفان و طرفداران ترامپ منجر به بروز نگرانی های امنیتی برای این مراسم شده است.

به گزارش «تابناک» امروز رسما دونالد ترامپ به عنوان 45 امین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد میکند. مراسم تحلیف این میلیاردر رئیس جمهور شده، در واشنگتن برگزار میشود و قرار است از ساعت حدود 7:30 دقیقه به وقت تهران این مراسم و مقدمات آن آغاز شود.

سوگند 35 کلمه ای دونالد ترامپ قرار است در فضایی در قسمت سمت چپ کاپیتال هیل که مخصوص به این مراسم تدارک دیده شده ادا شود. در این فضا تقریبا 1600 نفر جای میگیرند. وی بعد از سوگند قرار است سخنرانی خود را ادا کند که مورد توجه هزاران نفر به شکل مسقیم از همین مکان و میلیون ها نفر در سراسر دنیا خواهد بود.

در حالی که در آستانه مراسم تحلیف قرار داریم، اعتراضات گسترده در سراسر ایالات متحده و همچنین برخی از شهرهای دنیا بر علیه دونالد ترامپ در حال برگزاری است.

مراسم تحلیف رسما از ساعت 17 به وقت تهران در کلیسای سنت جانز در کنار کاخ سفید آغاز خواهد شد. بعد از آن مایک پنس و دونالد ترامپ هر دو به همراه خانواده های خود با باراک و میشل اوباما، زمانی را برای صرف چای و گپ زدن می گذرانند و بعد از آن به محوطه غربی ساختمان کاخ سفید خواهند رفت؛ جایی که مراسم سوگند در آنجا برگزار خواهد شد.

مراسم سوگند تقریبا از حدود ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران آغاز خواهد شد. در این مراسم، دونالد ترامپ با استفاده از انجیل لینکولن – همان انجیلی که باراک اوباما نیز با آن مراسم سوگند را برگزار کرد – و همچنین انجیل خود سوگند یاد می کند. بعد از آن خانواده رئیس جمهور و معاون اول وی به مراسم مفصل ناهار خواهند رفت که در خود کاخ سفید برگزار خواهد شد.

باراک اوباما بعد از مراسم سوگند در ابتدا به سمت «بیس اندروز» خواهد رفت تا در آنجا با کارمندانی که هشت سال در کاخ سفید با آنها همکاری کرده، خداحافظی کند و سپس به سمت مقصد «پالم اسپرینگ» در کالیفرنیا، منزل بعدی خود بعد از کاخ سفید خواهد رفت.

مراسم رژه و راهپیمایی نیز از ساعت 11 و 30 دقیقه شب به وقت تهران آغاز می شود که به گفته کمیته تحلیف ترامپ، حدود 8 هزار تن ظاهرا قرار است در آن شرکت کرده و ترامپ و پنس را تا کاخ سفید همراهی کنند و در نهایت بعد از یک جشن کوتاه در مرکز میثاق واشنگتن، 45 امین رئیس جمهور ایالات متحده رسما اداره کاخ سفید را به دست خواهد گرفت.

دانستنی هایی از مراسم تحلیف

تبیین نوشت: اولین مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا برای جرج واشنگتون در 30 آوریل 1789 در (Federal Hall) نیویورک برگزار شد. دومین مراسم تحلیف در 4 مارس 1793 در (Congress Hall) فیلادلفیا برای جرج واشنگتون برگزار شد. در 1801 توماس جفرسون اولین رئیس جمهوری بود که در واشنگتون دی سی قسم یاد کرد.

از سال 1933 تا 1973 مراسم تحلیف در تاریخ 4 مارس یعنی 4 ماه پس از روز انتخابات برگزار می شده است. در 1933 این روز به 20 ژانویه انتقال یافت.

از زمان رونالد ریگان مراسم تحلیف در سمت غربی (Capitol Hill) که می تواند تماشاچی بیشتری را در خود جای دهد، برگزار می شود.

سرمای شدید دو بار مانع برگزاری مراسم در فضای آزاد شده است: در 1909 در مراسم تحلیف (William Howard Taft) و در 1985 برای دومین مراسم تحلیف رونالد ریگان.

کوتاه ترین متن قرائت شده در مراسم تحلیف با 135 کلمه متعلق به جرج واشنگتون بوده در حالیکه بلندترین آن با 8445 کلمه متعلق به (William Henry Harrison) بوده است. هریسون برای قرائت متن خود دو ساعت بدون کت و کلاه در روزی بارانی و سرد به سخنرانی پرداخت. وی 31 روز بعد بر اثر ذات الریه می میرد. وی کوتاه ترین دوره ریاست جمهوری را به خود اختصاص داد.

سیاه پوستان بعد از سال 1865 و در دوره دوم آبراهام لینکولن اجازه یافتند در مراسم تحلیف شرکت کنند.

آقای (Lyndon B. Johnson) تنها رئیس جمهور آمریکا است که بر روی هواپیما قسم یاد کرد. وی دو ساعت پس از ترور جان اف کندی قسم یاد کرد.

در مراسم تحلیف اوباما 1.8 میلیون نفر آمریکایی شرکت کردند که بزرگترین جمعیت حاضر در مراسم تحلیف در تاریخ آمریکاست.
*****

بخش هایی از اولین سخنرانی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور:

ترامپ بعد از ادای سوگند خود به عنوان رئیس جمهور از روسای پیشین جمهور حاضر در مراسم و مردم آمریکا تشکر کرد. وی گفت که اکنون مردم آمریکا با هم متحد میشوند تا کشور خود را مجددا بازسازی کنند و تعهدات آن را مجددا یادآور شوند. وی گفت ما با کمک یکدگر مقاصد آمریکا را به پیش خواهیم برد و اینکار را با کمک هم انجام میدهیم.

ترامپ گفت که ما قدرت از واشنگتن به شما مردم منتقل میکنیم. مردان و زنان فراموش شده کشور ما دیگر فراموش شده نخواهند بود. اکنون همه به شما گوش میکنند. شما آمده اید تا بخشی از میلیون ها نفری باشید که جنبشی را به راه انداخته اند که نظیر آن تا کنون دیده نشده است.

ترامپ در ادامه گفت: برای بسیاری از شهروندان آمریکایی یک واقعیت دیگر وجود دارد. کارخانه های تعظیل شده در سراسر آمریکا اکنون مانند تپه هایی همه جا دیده میشود. قتل عام آمریکایی ها در همین جا و اکنون به پایان خواهد رسید. مت همه یک ملت هستیم، یک قلب داریم و قسمی که امروز من یاد کردم قسمی برای همه آمریکایی ها است.

وی گفت میلیاردها دلار به هزینه آمریکایی ها صرف پول دار کردن کشورهای دیگر شده است. ما در حالی که کشورخودمان در حال نابود شدن است دیگر کشورهای دنیا را ثروتمند تر کرده ایم. وی گفت ثروت قشر متوسط آمریکایی از خانه آنها بیرون آمده و در اختیار سایر کشورهای دیگر قرار گرفته است.

دونالد ترامپ ادامه داد: ما نمیخواهیم روش زندگی خود را برای دیگران تحمیل کنیم اما میخواهیم کاری کنیم که مانند یک مثال بزرگ برای آنها بدرخشد. ما در بستر سیاست خود همواره تابع ایالات متحده آمریکا خواهیم بود. وقتی شما قلب خود را برای میهن پرستی باز میکنید، جایی برای پیش قضاوت وجود ندارد.

ترامپ گفت: ما توسط مردان و زنان بزرگ در ارتش خود مورد صیانت هستیم، توسط قانون و مهمتر از همه توسط خداوند حفاظت میشویم. ما دیگر سیاستمدارانی را که فقط حرف میزنند و هیچ کاری نمیکنند، حمایت نخواهیم کرد… زمان برای سخنان پوچ تمام شده است. اکنون زمان اقدام است.

دونالد ترامپ در پایان سخنرانی خود گفت: ما مجددا آمریکا را قدرتمند خواهیم کرد. ما مجددا آمریکا را ثروتمند خواهیم کرد. ما مجددا غرور آمریکا را باز خواهیم گرداند، و بله ما مجددا آمریکا را با شکوه و با عظمت خواهیم کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

1 نظر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوال امنیتی *