انصراف اسحاق جهانگیری از نامزدی ریاست جمهوری

کناره گیری اسحاق جهانگیری به نفع روحانی

انصراف اسحاق جهانگیری از نامزدی ریاست جمهوری

کناره گیری اسحاق جهانگیری به نفع روحانی

انصراف اسحاق جهانگیری از نامزدی ریاست جمهوری
انصراف اسحاق جهانگیری از نامزدی ریاست جمهوری
پیش از ثبت نام جهانگیری برای پوشش روحانی، خبرهایی منتشر شده بود که روحانی در حالی با ثبت نام جهانگیری موافقت کرده که وی پس از ثبت نام اعلام کند نهایتا به نفع روحانی کنار خواهد رفت.

فعال سیاسی و مشاور آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اسحاق جهانگیری یکی از 6 داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز سه شنبه به نفع حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی از ادامه رقابت ها کناره گیری می کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت حسن روحانی 69 ساله است که در آخرین ساعات ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، براساس آنچه که خودش گفته بود، با فشار دوستانش ثبت نام کرد.

بر همین اساس، اسحاق جهانگیری لحظاتی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، در سالن کنفرانس وزارت کشور در یک نشست خبری، رسماً اعلام کرد که “کاندیدای اصلی روحانی است.”
اما با شدت گرفتن انتقادات از این اقدام غیراخلاقی جهانگیری، او چندی بعد (6 اردیبهشت) در حاشیه جلسه هیئت در پاسخ به این سوال که گفته شده شما می‌خواهید به نفع روحانی انصراف دهید، اعلام کرد که، تاکنون در عمرم از چیزی انصراف نداده ام! من آمده‌ام که رئیس‌جمهور شوم.

حالا، اسحاق جهانگیری پس از حضور در 3 مناظره و صرف صدها ساعت وقت خود برای دفاع از حسن روحانی و پوشش دادن وی در مناظرات و رقابت‌های انتخاباتی، قرار است که به زودی رسما اعلام کند که به نفع حسن روحانی کناره‌گیری کرده است؛ سوال اینجاست که آیا جهانگیری که گفته بود آمده‌ام رئیس جمهور شوم، به مردم دروغ گفته است؟
غلامعلی رجایی دوشنبه شب در نشستی که با عنوان « انتخابات و بررسی وعده ها و برنامه ها» که توسط انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد؛ افزود: حضور جهانگیری یکی از توصیه های مرحوم هاشمی رفسنجانی برای ایجاد توازن در این دوره از انتخابات بود.
وی اضافه کرد: با توجه به کناره گیری جهانگیری و قالیباف رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ایران، 2 قطبی، میان روحانی و رئیسی خواهد بود.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد دلیل کناره گیری محمدباقر قالیباف دیگر نامزد انتخابات ریاست که امروز دوشنبه از ادامه رقابت ها به نفع حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی کناره گیری کرد، گفت: با این تصمیم طریقه شکست در جریان اصولگرای کشور آشکار شده است.
وی بیان کرد: قالیباف آمده بود به نفع رئیسی تخریب کند؛ نیامده بود که تا پایان رقابت ها در صحنه انتخابات حضور داشته باشد.
در این نشست تعدادی از دانشجویان بارها به نفع روحانی شعار دادند و حمایت خود را یکپارچه از این داوطلب ریاست جمهوری اعلام کردند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه این هفته همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

گردآوری : مجله اینترنتی سرمه

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوال امنیتی *