عاقبت تلخ و غم انگیز اجساد هواپیما در دنا + عکس

پیکر جانباختگان هواپیمای یاسوج تهران

عاقبت تلخ و غم انگیز اجساد هواپیما در دنا + عکس

عاقبت تلخ 66 پرستوی دنا

عاقبت تلخ و غم انگیز اجساد هواپیما در دنا + عکس
عاقبت تلخ و غم انگیز اجساد هواپیما در دنا + عکس
اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج همچنان در زیر برف مدفون هستند برخی از لاشه ی این اجساد تحویل پزشکی قانونی داده شده است…اما به راستی عاقبت تلخ این اجساد به کجا ختم میشود.؟

عملیات جستجو پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج در سیزدهمین روز از وقوع این حادثه آغاز و تاکنون یک محموله از قطعات پیکر‌های کشف شده به پزشکی قانونی تحویل داده شد.
حسین درخشان مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر گفت: دقایقی قبل یک محموله از قطعات پیکر‌های کشف شده جانباختگان حادثه سقوط هواپیما پس از عملیات سخت وینچ (انتقال اجساد از زمین به بالگرد در ارتفاع) به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

وی افزود:سومین تیم جستجوی هلال احمر دقایقی قبل به ارتفاعات دنا رفتند.

بقایایی از پیکرهای جانباختگان انتقال داده شد

بقایایی از پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج بوسیله بالگردهای هلال‌احمر انتقال داده شد.
باید گروه‌های شش نفره روزانه در محل حادثه هلی برن و عملیات جستجو را انجام دهند

مدیر عامل سازمان جستجو و نجات ارتفاعات ایران در خصوص عملیات امداد و نجات در ارتفاعات دنا گفت: به عنوان سازمان جستجو در ارتفاعات ایران و هماهنگ با سازمان مدیریت بحران کشورسعی می‌شود که ظرف امروز و فردا تیم تخصصی هیمالیا نوردان و فاتحان اورست را برای امداد رسانی و جستجوی اجساد سانحه هوایی به ارتفاعات دنا بفرستیم تا با تجربیاتی که این گروه دارند از نزدیک در محل حضور پیدا کنند.

فرهاد گلبرگ با اشاره به اینکه نباید تعداد زیادی امداد گر به منطقه حادثه فرستادکه مبادا حادثه‌ای دیگر رخ دهد ،گفت: با توجه به شرایط سخت منطقه باید گروه‌های شش نفره روزانه در محل حادثه هلی برن و عملیات جستجو را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تیم تخصصی اورست نوردان هم اکنون در یاسوج مستقر شده اند عنوان کرد: تیم تخصصی هیمالیا نوردان شب را در محل حادثه مستقر خواهند شد و سعی می‌کنند که تا چند روز آینده حتی اگر شرایط جوی نا مناسب شود در آنجا بمانند وعملیات جست جو اجساد، وسایل آن‌ها و همچنین اجساد هواپیما که در تعیین علت حادثه سقوط هواپیما موثر هستند را ادامه دهند.
سه بالگرد آماده اعزام به ارتفاعات دنا هستند

بهشتی فرماندار دنا با بیان اینکه سی نفر در قالب ۶تیم و سه بالگرد آماده اعزام به ارتفاعات دنا هستند، گفت:گروه های اعزامی شامل یخ نوردان هلال احمر، تکاوران سپاه و ارتش و نیروهای زبده مردمی هستند.

هلی برن دو گروه هیمالیا نوردان در قله 4200 متری نول در دنا

کاپیتان عباس گودرزی خلیان بالگرد هلال احمد جمهوری اسلامی ایران گفت: از ساعت 7 صبح امروز تا کنون 8 کوهنورد در قالب دو گروه چهار نفره در قله 4 هزار و 200 متری نول بوسیله بالگرد پیاده کرده و این هیمالیانوردان از بالای قله یه سمت محل سقوط هواپیما در پاییت قله حرکت کردند.

وی افزود با اشاره به وضعیت مساعد هوا افزود: آماده هلی برن بقیه گروه ها در محل حادثه هستیم.

بالگرد‌های هلال احمر به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج اعزام شدند

سید امان الله جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت:هم اینک بالگرد‌های هلال احمر به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج اعزام شده اند و در حال انجام عملیات جست و جو هستند.

مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به مساعد شدن هوا امید داریم عملیات جست و جو امروز نتیجه بخش باشد.

شب گذشته نیز فرماندار دنا پس از نشست ستاد بحران گفته بود که ۳۰ امدادگر شامل یخ نوردان، تکاوران سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و نیرو‌های مردمی در قالب ۶ تیم همراه با سه بالگرد کار عملیات جست و جو روز سیزدهم را انجام می‌دهند، ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج حدود سه متراعلام شده است.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هوای روز‌های جمعه و همچنین شنبه و یکشنبه هفته آینده را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی کرده است.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک، اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع‌ای تی آر ۷۲ پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.

این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مسافر حمل می‌کرد.

اگرچه لاشه هواپیما ۴۸ ساعت پس از سقوط پیدا شد، اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان ناتمام مانده است.

نمونه برداری از بقایای پیکر جانباختگان سانحه هوایی پایان یافت / ارسال نمونه ها به فارس

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات نمونه برداری از دو محموله دیگر بقایای پیکر جانباختگان سانحه هوایی پایان یافت.

گردآوری : مجله اینترنتی سرمه

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوال امنیتی *